התקנת מעליות מחירים

קשה מאוד לגור בבניין גבוה בלי מעלית ואם פעם זה עוד היה דבר נסבל היום הסטנדרט כבר עלה מאוד. למרות שהמעלית משפרת משמעותית את איכות חייהם של רוב תושבי הבניין, מלבד אלו שבכל מקרה לא ישתמשו בה כי הם גרים בקומה הראשונה, עדיין התענוג לא זול והוא יעלה כמה עשרות אלפי שקלים במינימום האפשרי. זה הזמן לדבר על המספרים מאחורי המעליות.

מעלית: עסק יקר אך משתלם

אין ספק שהמעלית משתלמת לטווח הארוך וזו אולי נקודה חיובית שחשוב לפתוח בה בגלל המחירים הגבוהים. נכון שהיא תעלה כמה עשרות אלפי שקלים, ותיכף נדבר על מספרים מעט יותר מדויקים, אך חשוב לזכור שהיא מעלה משמעותית את איכות החיים וגם את ערך הבניין. בסופו של דבר יהיה לכם הרבה יותר פשוט למכור את הדירה כשיש בבניין מעלית ולעתים זה יהיה זה בלתי אפשרי למצוא קונה אם אתם בקומה שלישית ומעלה. מה משפיע על מחיר המעלית וכמה זה באמת עולה?

התקנת מעליות מחירים

המספרים מאחורי המעליות

  • להתקנת מעליות מחירים שונים מאוד לפי סוג המעלית וזה אולי הפרמטר הראשון שצריך להדגיש. להתקין מעלית בניין רב קומות יכול להגיע למחיר של 200 אלף שקלים בעוד התקנת מעלית בבית פרטי תעלה עד 50 אלף שקלים בממוצע.
  • התקנת מעלית בבניין משותף תעלה מחיר גבוה יותר ככל שיהיו בו יותר קומות. אם מדובר על בניין בן 4 קומות, החפירה של פיר המעלית והכבלים שיצטרכו להפעיל אותה יהיו הרבה יותר פשוטים להתקנה ולבנייה מאשר מעלית שצריכה לעלות 10 קומות וזה באופן טבעי יעלה יותר. המחיר של מעלית של 4 קומות יהיה 80-120 אלף שקלים בממוצע בעוד מעליות אחרות יכולות להגיע עד ל-300 אלף שקלים ברבי קומות גבוהים.
  • העיצוב של המעלית והמערכת שמאחוריה יכולה להשפיע מאוד על המחיר. יש מעליות יוקרתיות מאוד שניתן למצוא בבנייני יוקרה ובנייני משרדים בעוד שבבניינים ישנים יחסית יש מעליות זולות יותר עם דלת ידנית. מעליות כאלו יעלו הרבה פחות כאשר העיצוב מעלה משמעותית את המחיר.
  • לא רק העיצוב משנה במעליות החדשות והיוקרתיות אלא גם המערכת. יש מעליות שמופעלות על ידי מחשב כחכם שמנתב בין כל המעליות שנמצאות בבניין לעומת המעליות הבסיסיות שפועלות לפי קריאה.

סקר שוק לפני בחירת החברה

לתחום התקנת מעליות מחירים משתנים מאוד ולא רק לפי סוג המעלית ומספר הקומות שבהן היא תפעל אלא בחירת החברה. כל חברה מציע התמחור שונה שאמנם יישאר באותו טווח פחות או יותר אך עדיין אפשר לחסוך כמה אלפי שקלים. כמו כן, סקר השוק יהיה רלוונטי לא רק להוזלת המחיר אלא גם כדי לשמוע את האפשרויות השונות מעוד חברות, בין אם מדובר על עיצוב הולם יותר לבניין, יחסי אנוש ושירות לקוחות טובים יותר או הצעות טובות יותר מבחינת אחריות, תיקונים וכולה.

תגובות

רשומות פופולריות